Ventetiden er (snart) over!

«Gå til madrassene» er den litt ulekre oversettelsen av et kjent sitat fra Gudfaren. I kveld har filmen You’ve got mail surret i bakgrunnen. Der lærte jeg at sitatet betyr å gå til krig. Nå – kvelden før dagen – føles det litt som om jeg har vært i krig. Jeg ligger som et slakt i sofaen, forsøker å komme meg til bunnen av det glasset med vin jeg mente jeg fortjente – og lurer på om jeg har rene klær til morgendagen. Valgkampen er faktisk over. Det er ikke mer å gjøre, ikke mer å gi, ikke mer å tape. Jeg har vært med på mange valgkamper, men ingen har føltes så personlig og så viktig som denne. Alle i Kristiansand Venstre har jobbet så hardt og så målrettet, at jeg lurer på hvordan det er mulig at vi fremdeles henger sammen. Vi har jublet, deppet, kranglet, samarbeidet, diskutert og bitt negler. Nå er det kun det siste vi kan gjøre; bite negler. I morgen er det valg i Kristiansand. Jeg burde vært i seng for lengst. 08.00 må jeg møte – morgenfrisk og klar – til stemmestyrearbeid på Tangen Videregående Skole. Når valglokalene stenger kl. 21.00 skal det grovtelles. Etter det skal jeg innom NRK Sørlandet, før jeg møter de fantastiske menneskene i Kristiansand Venstre på valgvake i Kongensgate 34.

Hvordan jeg har opplevd valgkampen, skal jeg skrive litt om siden. Når jeg vet om jeg kan juble eller må deppe litt. Akkurat nå kan jeg ikke gjøre annet enn å oppfordre dere til å bruke stemmeretten, og til å vurdere Venstre – både i Kristiansand, Vest-Agder og andre steder i landet. Husk at det er valg til både kommunestyret og fylkestinget. Og husk at du kan påvirke personsammensetningen ved å gi ett eller flere kryss på den lista du velger på valgdagen, eller ved å føre opp kandidater fra andre lister nederst på stemmeseddelen. Jeg håper du velger Venstre i Kristiansand, men jeg er også ydmyk lykkelig over hver eneste personstemme jeg får gjennom en slenger. Jeg er klar for bystyret i Kristiansand – om velgerne vil ha meg!

Her kan du lese om noen av grunnen til at jeg stemmer Venstre.
Kristiansand Venstres program finner du her.
Og her kan du se og høre Trine Skei Grandes appell til lokalvalget 2011.

Godt valg! Bruk stemmeretten!

Liberal hilsen fra Eva
– sliten, spent og fornøyd med innsatsen!

Legg igjen en kommentar

Filed under Diverse

Legg igjen en kommentar

