Kan jeg bli en av dine, Vidar?

Torill Rolstad Larsen topper statistikken over søkeord som har sendt verdensvev-surfere inn på bloggen min de siste døgnene. Da må jeg vel blogge om henne da. Selv om det vel neppe er flere melkeskvetter å tyne ut av jurene. En mer komplett farse skal du google lenge for å finne, og etter flere dager med billig moro – har jeg mest lyst til å gi henne et ømt klapp på kinnet og noen kjærlige trøsteord i øregangen. Det må jo gjøre noe med et menneske å tråkke så kraftig i salaten at du kjenner stanken av råtten kinakål i flere dager. Forhåpentligvis har Vidar Kleppe nå tappa siste skvett ut av kartongen og media gått tom for fra-time-til-time-beskrivelser. Forhåpentligvis kan også jeg få fred – etter at jeg har lest Demokratenes partiprogram. Jeg må faktisk vite hva som gjorde at en (dog kortvarig) overgang fra Ap til Vidar Kleppes parti var mulig.

So, here goes:

– «Det opprettes et register over pedofile som er dømt for overgrep mot barn. Deler av registeret kan gjøres offentlig tilgjengelig«.
– «Demokratene er motstandere av sprøyterom (…)».
– «Barnetrygd gis kun norske statsborgere, eller til statsborgere fra land som vi har gjensidig avtale med«.
– «Barneadopsjoner skal derfor forbeholdes gifte ektefeller av ulikt kjønn«.
– «Offentlig økonomisk støtte til muslimske trossamfunn må opphøre«.
– «Ordningen med å gi asylsøkere opphold på humanitært grunnlag oppheves«.
– «Norsk utenrikspolitikk må først og fremst ha som formål å ivareta Norges interesser«.
– «Våre liberale verdier, blant annet respekten for menneskerettigheter og vår kristne kulturarv, er truet dersom vi aksepterer en muslimsk masseinnvandring til Norge«.

Se det, ja. Det var ikke så vanskelig å konkludere med at dette ikke er partiet for meg. Nå hører ikke jeg til i Arbeiderpartiet, men avstanden mellom meg og Demokratene bør vel ikke være så uendelig avvikende fra avstanden mellom Torill Rolstad Larsen og Demokratene? Partiprogrammet til Demokratene har dog én fasinerende setning, som også har kommet opp i forbindelse med sist ukes farsemiddag: «I samvittighetsspørsmål stilles Demokratenes medlemmer fritt«. Jøss! Kanskje jeg kan være en av Vidars disipler likevel? Kanskje det var det smutthullet Torill fant. Eller kanskje hun bare glemte å lese partiprogrammet.

1 kommentar

Filed under Valg 2011

One response to “Kan jeg bli en av dine, Vidar?

  1. Herman

    Hærli….. De har vel det mest utrolige partiprogrammet av alle. Vidar Kleppe skal ha for at han er en popularitetspolitiker, han kunne nesten fungert som en værhane i vinden, slik han dreier :)

Legg igjen en kommentar

