Latino failure

Har du noen gang sett en elefant danse tango i et trangt drivhus, sammen med tretti gaseller? Ikke? Jeg så det i dag – i monsterspeilet på Spicheren. Selv om jeg har sørgelig lite tid til å blogge for tiden, så har jeg blitt en riktig så flink gymnast. Og hva krydrer ikke opp en politisk blogg, som litt svette og udugelighet? Sannsynligvis ganske mye, men her kommer likevel siste episode av «Eva gjør ting hun ikke kan» – the latino version.

I det siste har det blitt mye spinning og mye tredemølleløping med påfølgende løfting av vekter på størrelse med en tomat eller fire. I dag var jeg klar for noe annet, og bråkjekk som jeg er, så meldte jeg meg på en time med det litt eksotiske navnet «Latino moves». Jeg har da vært på aerobic før. Mange ganger. Det er jo noen år siden sist, men så vanskelig kan det da ikke være? Jeg kan vel sette ett ben foran det andre, snu rundt og repetere noen ganger? Trodde jeg… Høy på livet og med barnslig overmot, stod jeg klar utenfor sal 2 på Spicheren. Kikka meg litt rundt, og kunne konstatere at jeg ikke var den eneste som ikke var 21 år og 51 kg (nesten ikke den eneste). Dette går lett. Lett??

Inn i salen, vannflaska i et hjørne og meg i et annet. Litt langt bak – i trygg avstand fra det fleskeavslørende speilet og de smekre bachelor-studinene på første rad. Dette går bra; vi står fremdeles stille. Bredbeint, men med bakkekontakt. Så kjører snella med mikrofon i gang musikken (sprekeste snella i byen), og sier: Nå skal det shakes. Smil jenter (ingen gutter), og husk at hoftene skal luftes og hemningene legges bort. Eksotisk! Nå blir det vel to skritt til siden, ett bak og rundt min egen akse et par ganger? – Vi starter med tango, sier instruktørsnella. Eller var det merengue? Salsa? Linedance? Ok, jeg er klar. Pust inn, pust ut. Ett skritt til siden, opp med hofta, frem med armen og snurr rundt. Hvor gikk det galt? Ved snurren? Eller når føttene samtidig (!) skulle gå både frem, tilbake, opp, ned og rundt jorda i lysets hastighet?

Herfra og ut minner mest om en stor mengde armer og bein på speed. – Smil, sa snella. Jeg smilte jeg. Smilte og svettet mens hofter, mage, pupper og lår var totalt ute av takt, tone og kontakt med hjernen. Bortsett fra i vanningspausene. Der er jeg best. Jeg tror dama bak meg forsøkte å være hyggelig, da hun over en slurk vann la ei hånd på skuldra mi, og sa: Vi kan jo ikke være best i alt. Grmpf… Hun var vel bare litt surrete i hodet etter å ha stått bak meg i en time. Det kan selv få en linedanser ut av balanse. Frøken oppesen bør finne seg et nytt hjørne neste uke, for jeg er klar for nye latino failures.

Og lørdag skal jeg på Michael Jackson-spinning. Moon walk på sykkelen? Det bør jeg klare. Jeg har jo vært på disko på 90-tallet.

8 kommentarer

Filed under My life

8 responses to “Latino failure

  1. Godt å høre at dama bak deg så noe jeg har lurt lenge på. Du er altså ikke best i alt. Enda.

  2. Beate

    Herregud Eva, jeg ler meg skakk!!

  3. Jeg er nå ulidelig spent på hvordan Zumbaen går for deg, Beate… :-)

  4. Beate

    Ja DET blir spennende. Til mandag skal jeg i ilden:)
    Kjentes ut som om jeg begynte å bli syk i dag, men så var det var bare kroppsverk etter treningen i går..hehe. Jeg er så utrolig ute av trening at det er nesten gøy. Dette kan bare gå en vei- oppover:)

  5. Heidi Sørvig

    Det er så jeg nesten blir inspirert til å finne plass til trening i programmet mitt… Trodde alltid at det var fysisk avstand til treningsstudio som gjorde at jeg ikke fikk tid til å trene. Men nå som jeg er nærmeste nabo til Spicheren innser jeg at det ligger mer på et mentalt plan. Avstand er ihvertfall ikke noe problem mer…
    Lykke til videre – gleder meg til cha cha cha!

  6. Stine

    Herregud, jeg ler og ler og ler! Du er tøff!

  7. Jeg lo ganske så mye mens det pågikk… Du bør prøve, Stine. Du begynner strengt tatt å bli en gammel dame nå :)

    Heidi: Aldri føl deg trygg på jobb. Plutselig dukker jeg opp på vei til cha cha cha, og drar deg med…

  8. Ha,ha,Eva!Ler meg skakk;)Sporty gjort av deg da;)

Legg igjen en kommentar

