Destinasjon Kristiansand

Dersom jeg legger til grunn en vag og lite holdbar antakelse om at dere alle har savna meg, så beklager jeg selvsagt på det sterkeste at bloggen har vært i koma og dvale noen dager. Det hele skyldes en salig kombinasjon av slurv, latskap og kaos. Ikke helt likt meg altså! Jeg håper forøvrig at jeg er den eneste som ser med bekymring på at denne bloggen har fått et litt i overkant personlig fokus i det siste, men jeg krysser fingre og sender lovnader om at det blir bot, bedring og mye politikk fremover. Fremover i 2010 – året med ny destinasjon, ny jobb og nye muligheter. En fresh start!

Jeg har altså startet det nye tiåret med et par endringer i livet! Først og fremst har jeg flyttet østover. Ikke langt, men likevel østover. Fire mil fra Norges mest fantastiske sted; Mandal, ligger Kristiansand – og her ligger også jeg 6 timer i døgnet. De resterende timene står, går eller sitter jeg innenfor de samme kommunegrensene. I relativt høyt tempo (og det er jeg god på), solgte, kjøpte og flyttet jeg. Ingen mer pendling er ensbetydende med et par timer fritid hver dag. Det er ikke å forakte! Nå bor jeg i en nyinnkjøpt leilighet i Kvadraturen, med lite husrom og mengder av hjerterom. Er du over gjennomsnittet klar for å pakke ut av esker og sekker? Ja, da er det bare å stikke innom i Elvegata 41! Foreløpig er det altså litt kaos på de 42 store kvadratmeterene. Stua er full av hagemøbler, ski, rulleskøyter, blomsterpotter og andre ting som normalt hører hjemme i en bod. Og i bod skal det snart komme! Synderen som hadde tyvlånt boden tilhørende leiligheten har nemlig meldt seg, angret bittert og lovet snarlig utflytting.

I tillegg til flyttingen har det og vil det også skje endringer i mitt daglige virke. Nå har jeg lenge tittulert meg som student og politiker. Det er det slutt på nå! I alle fall til en viss grad. Masteroppgaven er altså endelig levert, og studentlivet er per definisjon over. Likevel sitter jeg på lesesalen i skrivende stund. Det er av den enkle og kompliserte grunn at jeg skal søke på et doktorgradsstipendiat på UiA. To stillinger er lyst ut, og jeg akter å få en av de. Så det så! Søknadsfristen går ut 31. januar, og jeg nærmer meg et førsteutkast på prosjektskissa! Behandlingestiden på disse søknadene er laaaang. Mange måneder. I mellomtiden jobber jeg litt som researcher på Oxford Research, og i neste uke begynner jeg som forskningsassistent på UiA i et prosjekt om interkommunalt samarbeid. Det ordner seg altså for slemme piker! Når det gjelder del to av min evigvarende tittulering; politiker, så er det ikke helt slutt på det. Absolutt ikke! Men i og med at jeg har meldt flytting av legeme til Folkeregisteret, så blir de også kvitt meg i Mandal bystyre med tilhørende herligheter. I tillegg blir det ikke gjenvalg til Venstres sentralstyre, men jeg er innstilt som direktevalgt til landsstyret. Altså blir det en form for nedtrapping, som egentlig passer greit med en fresh start i livet!

Hva skal jeg så bruke 2010 på? Jeg skal bo i Kristiansand. Jeg skal drive bittelitt mindre med politikk. Jeg skal forhåpentligvis (krysse fingrene) få en doktorgradsstilling ved UiA. Jeg skal skrive mye! Både på bloggen og andre steder. Og siden jeg runder et nytt tiår i mars, så er det på sin plass å informere om at jeg ikke ønsker meg en mengder med pepperkverner, men heller mannen i mitt liv – med sløyfe og marsipanblomst :)

Og har du vært så flink leser at du er kommet helt hit, så kan du like godt også stemme på meg i slagordkonkurransen til Stormberg. Mitt forslag er «Stormberg er stolt av meg», og avstemmingen finner du litt nede på høyre side på http://blogg.stormberg.no

Godt 2010!

Legg igjen en kommentar

Filed under My life

Legg igjen en kommentar

