Mitt 2009 i bilder

Januar startet med en skikkelig sosial boost. En strålende helg på Hovden med Hr. Redaktør og Exbo. Det var julebordet sitt det. Her på bildet er vi på vei oppover fra Mandal til Hovden. Siren og Anne Line har inntatt forsetene. Jeg styrer musikken fra bakerste benk!

Årets første måned fortsatte med en rekke hendelser med både et politisk og sosialt innhold. Venstre fylte 125 år denne måneden, og for Norges eldste parti, var det klart for storslått feiring (noe det ikke var senere på året…). Her på bildet holder Lars tale ved statuen til Johan Sverderup på baksiden av Stortinget. Tause Birgitte med blomster er forøvrig daværende sekretariatsleder Atle Hagtun og tilskuere er stort sett vi i Sentralstyret og et par nysgjerrig forbipasserende. Senere på dagen var det duket for en fantastisk kveld på Logen med flere hundre gjester – kjente og ukjente.


Samme måned var det også storstilt feiring for Unge Venstre, som fylte 100 år! Kvelden var fyllt med en rekke overraskelser, kanskje spesielt fra moderpartiet. En fantastisk mulighet til å treffe igjen gamle kollegaer fra tiden som generalsekretær i Unge Venstre. På bildet er alle de tilstedeværende tidligere lederene av organisasjonen samlet.

Frem til oktober 2009 jobbet jeg som administrasjonssjef på Mandal Golfklubb (et sted måtte jeg jo tjene pengene når jeg absolutt skulle studere…). Det var en fest av en jobb, og jeg savner det allerede. På bildet har jeg fått besøk på kontoret av min ikke-golfspillende venninne Anne Line, som med den største naturlighet ikler seg årets Pink Cup kolleksjon :-)

Vårens vakreste eventyr er selvsagt Venstres Landsmøte. Denne gangen var det i Stavanger. Behandlingen av Stortingsvalgsprogrammet var viktigste post på programmet, og det knyttet seg (igjen) stor spenning til voteringen om EU. Jeg var sjef for ordstyrerkorpset og hadde nok å holde styr på.

Sommerens høydepunkt var bryllupet til min venninne Lene og hennes Stian. De var fantastisk vakre og det ble en strålende kveld på Hydrofoilen i Mandal. Bergensere og mandalitter i skjønn forening! Her er Lene og Stian på kirketrappa. De er foreldre til Jenny og Håkon, og bor i Bergen. Jeg var toastmaster i bryllupet, og skal jeg si det selv, så klarte jeg meg riktig så bra :-)

Det er 10 år siden jeg var avgangselev og russ ved Mandal Videregående skole. Så jeg er fremdeles ung… I den forbindelse ble det arrangert storslått feiring på Stjerna, med skalldyrbord, taler, bildeminner og sang! På bildet ser du meg og Maj litt ut på kvelden!


Hvert år er Odd Einar og hans kone Randi på ferie hos familien Buestad i Lillesand. Og hvert år blir vi invitert på kaffe og kringle hos Tora. Odd Einar har som alltid mye på hjertet, og deler velvillig med forsamlingen.



Dette bildet representerer vel egentlig ikke et høydepunkt når alt kommer til alt. Jeg kjøpte meg altså en racersykkel i sommer. Brukte den 2-3 ganger, falt så lang jeg var, skrubba opp hele benet og siden har den stått. Bedre lykke til neste år?

Valg og valgkamp! Jeg brukte mye tid på masteroppgaven denne høsten, og var ikke veldig aktiv i valgkampen lokalt. Men på stand kom jeg meg noen ganger. På bildet er jeg klar for å angripe Mandals befolkning med epler og ballonger. Denne bloggen skapte vel mer bråk for meg i valgkampen enn hva sunt er… Og valget gikk til et sted det er mørkt, vått og trist!

Så var det endelig 1. desember og masteroppgaven er klar for innlevering. På bildet sitter jeg på lesesalen, klar med oppgavene brent ut på to CD’er. På denne plassen har jeg brukt uttallige timer det siste året. En tid jeg aldri ville vært foruten. Etter at vi i samlet flokk hadde levert oppgavene, var det klart for en bedre middag og en enda bedre fest! Takk alle sammen for en strålende tid!

Og her er hele gjengen samlet en uke senere. Nå var det tid for å presentere oppgavene våre for fagstaben og andre oppmøtte. Her er alle i samlet flokk, mens vi takker for oss og gjør oss klar til kake og champagne. Jentene i like sorte kjoler med identisk tilbehør, og guttene i sort og hvitt. Skal det være – så skal det være!

Det var det jeg kunne plukke frem fra bildearkivet. Ut over dette, så har det nok skjedd en god del udokumentert. Jeg har også fått ei ny og nydelig lita niese. Hun heter Anna Elise og er datter av min bror og hans kone. Skal ikke legge ut bilde av henne uten foreldrenes tillatelse, men vakker er hun! Ellers er jeg fremdeles singel og snart 30!

Godt nytt år! Jeg tror vi trenger det…

Legg igjen en kommentar

Filed under My life

Legg igjen en kommentar

