Flyttemann søkes…

Det skjedde nå nettopp. For et par stjålne minutter siden gikk det opp for meg at det er ni små dager igjen til jeg må ha pakka ned leiligheten. Vil helst bare brette den sammen som et korthus, eller folde alt inn i et stort hvitt laken som kan knyttes sammen i toppen. Men nei, her må det sterkere lutefisk til. Jeg har flytta noen ganger, både innad i Mandal, en gang frem og tilbake til Kristiansand og to ganger tur/retur Oslo. Likevel evner jeg aldri å memorere hvor mye jeg faktisk har i hyller og skap. Det ser så lite ut fra utsiden, men vokser til uante mengder når det skal ned i kasser og sekker.

Jeg skal altså flytte igjen. Denne gangen er det ikke behovet for ny bolig som melder seg, men behovet for ny by. Jeg er lei av å pendle. Ikke lei av å gå til bussen eller sitte på bussen (for jeg har nemlig reist kollektivt), men lei av å «miste» to timer hver dag på å forflytte meg fra et sted til et annet. Jeg er mer i Kristiansand enn i Mandal uansett, og da ble løsningen at jeg heller kan pendle andre veien. Fritid er et savnet gode, og forflytningen østover gjør at jeg forhåpentligvis kan legge til et par timer på den daglige fritidskontoen! Den er ganske så slunken i dag!

Snarlig Kristiansandbeboer Kvelland tar frem søppelsekken og kaster/gir vekk noe av overfloden! Bøkene er mine kjæreste eiendeler, så de overlever nok renskelsesprosessen. Ha en strålende dag. Vi sees med ledig fritid i Kristiansand…

1 kommentar

Filed under My life

One response to “Flyttemann søkes…

  1. Lykke til med pakkingen. Vi hr flyttet et dusin ganger de siste årene, og det er som du sier: saker og ting har en tendens til å øke i volum i det de flyttes fra skap til kartonger.
    PS: Takk for kursing i lokalpolitikk på landskonferansen i høst. :)

Legg igjen en kommentar

