Nerd vs. blogger

Slik jeg så ut da jeg var liten og uten bekymringer...Jeg innrømmer det like godt først som sist. Uten forbehold og med dypeste beklagelse. Jeg har vært en i overkant middelmådig blogger den siste tiden. Ikke fordi irritasjonen, engasjementet eller fingerfølelsen er forsvunnet. Det har heller ikke vært problemer med innloggingen i wordpress, og ingen bloggposter har forsvunnet ut i intet uten at det har en plausibel forklaring. Jeg har rett og slett ikke hatt tid til å prioritere det. For dere som er venner med meg på Facebook, så har dere ettertrykkelig blitt foret med informasjon om at jeg sitter @lesesalen – døgnet rundt. Har til tider vurdert å melde flytting og henge opp postkasse på utsiden av bygg 51 på UiA. Nå er det litt i overkant av 3 uker til levering. Analysen håper jeg er ca ferdig i løpet av helga (for man er selvsagt på lesesalen lørdag og søndag…), og et utkast til drøfting bør være ferdig innen en uke fra nå.

Skal bli fantastisk å levere, men også litt rart. Dette har vært en slitsom, men helt utrolig lærerik og spennende periode. Nerdetiden tar snart slutt, og jeg må bestemme meg for hva jeg skal gjøre etter jul – når jeg endelig blir voksen… Det er mye jeg har lyst til, og å ta et valg akkurat nå føles fjernt. La oss håpe jeg slipper å kaste mynt og krone… Og at jeg snart får tid til å returnere til bloggsfæren!

Men for at dere ikke skal tro at jeg har blitt helt politisk apatisk, så serverer jeg en kjapp liste over saker som rører rundt innenfor hjernebarken for tiden og som til stadig forstyrrer masteroppgavens progresjon:
– Bosetting av mindreårige flyktninger i norske kommuner.
– Finansieringssystemet i universitets- og høgskolesektoren.
– Datalagringsdirektivet.
– Klimatoppmøtet i København
– Sørlandets omdømme

I tillegg lurer jeg fælt på om Google har tatt over selvstendigheten min når jeg flere ganger daglig googler ting jeg allerede vet…

Legg igjen en kommentar

Filed under My life

Legg igjen en kommentar

