Typisk politikere?

Du må kunne forvente litt mer av en politiker, sies det ofte. Jeg har flere ganger hørt det på vei fra diverse festligheter til utesteder, når alle tar med seg ei øl i hånda på veien, og jeg sier nei. Ikke fordi jeg ikke liker øl, men fordi det faktisk ikke er lov å drikke på offentlige steder i Norge (en regel jeg mer en gjerne kan være med å endre på). Det er da de øldrikkende vennene mine sier: «Nei, du er jo politiker så…». Selv om jeg ikke skal nekte for at jeg vil synes det var pinlig som politiker å bli tatt for drikking gatelangs i Mandal, så har det faktisk mest med å gjøre at det faktisk ikke er lov. Den samme replikkutvekslinga faller når jeg nekter folk å sitte på med meg hvis de ikke tar på setebeltet eller når jeg ber noen plukke opp søpla etter seg.Og ikke minst når jeg betaler NRK-lisensen uten å ha blitt tatt i kontroll først… (en ordning jeg også gjerne kan være med på å endre). 

«Typisk politikere».
What?!!?!?

Legg igjen en kommentar

Filed under Diverse, My life

Legg igjen en kommentar

