Valgkamp?

Det er ca en uke siden Venstres Landsmøte, og alle oss som både håpet og trodde på at partiet skulle snu i spørsmålet om norsk EU-medlemskap har grått våre siste tårer, og er igjen klar for dyst. Sett bort fra EU-skuffelsen, så var det et godt landsmøte som avsluttet søndagen med aklamasjon for det endelige stortingsvalgsprogrammet. Helgen forløp seg med gode debatter og lite missnøye. Alle er klare for valgkamp, og alle har nå fått det verktøyet de trenger for å gå ut i de tøffe og spennende månedene frem mot septembervalget. 

Siden jeg første gang meldte meg inn i partiet i 1997 har jeg alltid drevet aktiv valgkamp annen hvert år. Jeg har sett frem til det, likt det og ønsket det. Men i år er ting litt annerledes. Jeg gleder meg fremdeles til valgkampen og valgdagen, men jeg har mindre klare mål for egen deltakelse. Ikke av politiske grunner, men av personlige grunner. Mange vil kanskje si at det er begrunnet i at jeg tapte nominasjonskampen mot Anne Margrethe Larsen i vinter, og de har kanskje til en viss grad rett. Men mest av alt så handler det om at jeg må konsentrere meg om andre deler av livet og gjøre andre prioriteringer. Høsten skal altså ikke brukes til superaktiv valgkamp, men til skriving av masteroppgaven. Så får vi se hvor lenge jeg klarer å holde meg unna…. Jeg ønsker meg selv lykke til med det!

Legg igjen en kommentar

Filed under Valg 2009

Legg igjen en kommentar

