Agder Venstre i snøstorm

nedsnc3b8dd-bil

Jeg er i Grimstad og jeg vasser i snø! Det er ingen dårlig spøk. I dag morges våknet vi alle til nedsnødde biler og svettetokter på vegne av hjemturen. Selv kasta jeg meg ut i kaoset rett etter egg- og bønnefrokosten (uten kaffe), fikk kosta bilen relativt tom for snø og snirkla den ned i en overfylt, trang kjeller under hotellet. Til den nette sum av 120 kroner fikk bilen iallfall stå under tak. Hvordan jeg skal komme ut av kjelleren igjen – er og blir en utfordring for noen andre enn meg. 

Men, jeg er altså på årsmøte i Grimstad. Felles årsmøte mellom Aust- og Vest-Agder Venstre. Fredagen ble innledet med en gjesteopptreden av Rita Sletner, assisterende generalsekretær i Venstre, førstekandidat for Østfold Venstre og tidligere statssekretær for Odd Einar. Etterfult av henne ble timene fylt med generell politisk debatt av varierende art, kvalitet og valør. Alt i alt – greit nok! Selv er jeg dedikert ordstyrer (som vanlig) og holder meg relativt i ro på stolen. Vi behandler selvsagt også politiske uttalelser som seg hør og bør og klarer ikke å holde tidssjemaet – som seg også hør og bør! Av 20 forslag til uttalelser har vi hittil klart å sikle oss ned til 5 temaer. Etterhvert som om uttalelsene blir vedtatt, blir de å finne på nettsidene til fylkeslagene. Forhåpentligvis anbefalt lesing!

Det kanskje mest spennende vi gjør denne helgen er å starte prosessen med å slå sammen de to fylkeslagene. Venstre på Agder har i mange år kjempet for å slå sammen de to fylkene og tar nå konsekvensene av sine egne politiske vedtak – og slår sammen Venstre-lagene. Prosessen starter fra og med denne helgen og skal avsluttes til neste år på denne tiden. En komitè blir satt ned og nye vedtekter og organisering skal utarbeides. I praksis betyr det at de to fylkeslagene legges ned og et nytt felleslag opprettes. Det blir spennende å se om vi kommer i mål!

Sånn er nå livet i Grimstad. Om noen timer er jeg tilbake i et forhåpentligvis mindre snøfylt Mandal! Og fremdeles ler jeg litt av Senterpartiets håndtering av blasfemisaken…. Ha ha ha….

1 kommentar

Filed under Venstre

One response to “Agder Venstre i snøstorm

  1. Rita

    Steike fine bilder du har på bloggen din!! ho ho. Hilsen fotografen som gjerne vil bli kreditert også her ;)

Legg igjen en kommentar

