Feriesamvittigheten

nisse001_646496q

Den kom så fort, og den forsvant så fort. Juleferie er akkurat som andre ferier. Jeg får like lite fornuftig ut av denne som av de andre røde dagene i året. Ambisjonene er som vanlig skyhøye og uten begrensninger, men resultatet er like nedslående hver gang. Julen 2008 var ikke noe unntak. Igjen ser jeg at de røde dagene teller ned mot null og at jeg ikke har fått tid til de tingene jeg hellig hadde bestemt meg for at skulle gjøres. Først og fremst så må jeg svelge at kontorrommet fremdeles er full av papirer, permer og publikasjoner som skulle vært sortert, arkivert og kastet. Jeg hadde også håpet på at jula skulle være en gylden anledning til å komme et hestehode videre med masteroppgaven (her er samvittigheten mindre dårlig). Men den gang ei. Når kvelden kommer så lurer jeg alltid på hvem som tok dagen og timene? Det er viktig å legge nøye planer kvelden før! Men planene sprekker lenge før jeg står opp…. Skal jeg opp klokka 9 for å rydde noe, sortere noe eller ordne noe, ja så kan du banne på at jeg klarer å snooze den vekkerklokka iallfall frem til lunsjtider. Og da er det jo på tide å gjøre noe annet….Hva har jeg da brukt alle fridagene på? Jeg har hatt fri!!! Det er faktisk ganske så mange lysår siden jeg har kunne hatt så mye ferie som jeg har i år. Og det er ikke over ennå. Fremdeles kan jeg se frem mot late dager og dårlig samvittighet! 

God jul til meg selv og alle andre med feriesamvittighet!

Legg igjen en kommentar

Filed under My life

Legg igjen en kommentar

