Min nye og miljøvennlige MacBook

mac-book

Endelig! Endelig tilbake til Mac igjen. I drøye to år med PC har jeg savnet å igjen kunne trykke og bære rundt på en lekker liten Mac-maskin. Hva som gjorde at jeg for noen år siden bytta ut den ødelagte hvite iBooken med en PC, kan bare forklares med et øyeblikks svakhet og svikt i bedømmelsesevnen. Men nå er jeg altså tilbake til der jeg hører hjemme. I går gikk jeg til innkjøp av den nye MacBooken. Sølvfarget, 13 tommer og sort tastatur. Etter et par timers instalering og rekapitulering av gamle datavaner, kunne jeg igjen glede meg over en maskin som både er lett å bruke, har briliante funksjoner, er lett og ledig å drasse rundt på og som må kunne defineres som et estetisk under. Og best av alt: den skal visst nok være miljøvennlig. På nettsidene til Apple kan du lese om maskinens grønne sider: «Nye MacBook er lett å gjenvinne, er enda mer energieffektiv og er laget med tanke på miljøet» (www.apple.no). Apple er i følge nettsiden mest stolt av hva som ikke finnes i maskinen:

  • Glass som ikke inneholder arsen
  • Består ikke av bromerte flammehemmende stoffer
  • Inneholder ikke kvikksølv
  • Inneholder ikke PVC
  • 41 % mindre emballasje
  • Utførelse i aluminium og glass som er lett å gjenvinne

Så kanskje jeg nå ikke bare har skaffet meg en ny vidunderlig samboer og følgesvenn, men også gjort en real jobb for miljøet og klimaendringene!

Legg igjen en kommentar

Filed under Diverse, Klima og miljø

Legg igjen en kommentar

