Lorten og nedtrappingsplanen

Gullfisk

Lorten ble ganske nøyaktig et halvt år gammel og døde relativt fredlig i sin alt for lille fiskebolle søndag 7. desember. Kanskje er jeg en smule medskyldig i at han/hun gikk bort. Halvbroren Bleia forsvant en natt for noen måneder siden, og med han forsvant også den illeluktende planten. Ingen av de er siden erstattet. Så med litt til tider dårlig vannkvalitet, ingen oksygenplante og ingen venner, så var det kanskje ikke mer enn forventet at han skulle forlate bollen sin nå. Men, kanskje det kommer noe godt ut av det. Kanskje er Lortens død en spe og symbolsk start på min lenge tiltenkte nedtrappingsplan? Mate fisk, skrive ditt, skrive datt, skifte vann, gå på møte der, gå på møte her, lese sakspapirer, gå på jobb der, gå på jobb her, spise, trene, forelesning, reise på møte, sykle til møte, støvsuge, eksamen, lese til eksamen, telefonmøte, nettmøte. Phu…. Noe av dette må altså inn i en nedtrappingsplan. En nedtrappingsplan for hvordan kalenderen kan tynnes ut for å skape rom for absolutt ingenting. Noe må jeg nok beholde, men mye må på sikt ut. Tenk så fint å kunne bruke noe av møtetiden til absolutt ingenting! Jeg gir meg selv 5 år på å trappe ned. Aberet er at på den tiden så klarer jeg nok fint å tilrive meg et par nye verv og gjøremål.

Kanskje jeg bare må kjøpe meg en ny fisk?

Legg igjen en kommentar

Filed under My life

Legg igjen en kommentar

